Ik ben 28 jaar, ben lid van de Oosterkerk en houd van schrijven, lezen, muziek luisteren en fotograferen. Sinds een aantal jaar ben ik werkzaam bij She Rises, het vrouwenmerk van de zendingsorganisatie GlobalRize.
Het liefste maak ik foto's van de natuur, omdat daarin de schoonheid van de schepping zo duidelijk naar voren komt. Gods liefde en goedheid wordt zo mooi duidelijk in alle details die Hij in de natuur heeft gelegd!
Van jongs af aan vond ik het al fijn om te tekenen, schilderen en creatief bezig te zijn, samen met mijn moeder. Zij was een grote stimulans voor mij. Helaas moest ik haar op jonge leeftijd al missen, en verloor hierdoor mijn inspiratie om verder te gaan. Jaren later besloot ik toch een teken- en schildercursus te gaan volgen op de Vrije Academie te Zoetermeer, en in Buurtcentrum Kom Op, waar ik me verder leerde ontwikkelen en hernieuwde inspiratie plus het plezier hierin terugvond.
Ik werd geraakt door het werk van de Bleiswijkse kunstenaar Piet Kouwenhoven, waar ik vanaf eind jaren ’90 lessen ben gaan volgen tot op heden. Ik leerde met verschillende materialen en technieken te werken, en mij verder te ontplooien.
Het liefst werk ik met acrylverf, pastelkrijt, pen en inkt, en/of gemengde materialen. Het werken met kleur, het weergeven van emoties of gevoelens die mij innerlijk bezighouden, en/of het vertellen van een verhaal, vormen een grote uitdaging voor mij. Mijn inspiratie haal ik uit de natuur ..., uit alles wat God zó mooi gemaakt heeft ..., en waar ik Gods aanwezigheid in voel en zie!!!
Ik hoop dat mensen hierdoor geraakt mogen worden, en de wonderen om zich heen meer mogen gaan zien ... Het schilderen van dieren, de mooie natuur, en het ‘ijzige hoge noorden’ hebben mijn grootste voorkeur.
Exposities
- eerste expositie 1997... ‘Laat zien wat je kunt’ in Meerzicht
- in de etalage van het vroegere ‘Rooskleurig’, Dorpstraat 165
- in wooncomplex ‘De Leeuwerik’ te Bleiswijk
- verpleeghuis ‘De Tuinen’ te Bleiswijk + muurschilderingen
- tweemaal in kerkgebouw ‘De Oase’ in Meerzicht
- in de Gereformeerde Kerk ‘De Rank’ te Bleiswijk: muurschildering
- in ‘De Nonnerie’ in Museum Prinsenhof te Delft
- en ... binnenkort mag ik meedoen met het ‘Feest van de Geest 2024’ ... waar ik heel dankbaar om ben!
Mijn naam is Barry Brandhorst-Veenman en ik woon in Bergschenhoek. Tekenen en schilderen doe ik het allerliefst. Dat kan van alles zijn. Van grote olieverfschilderijen, waar ik weken aan werk, tot kleine aquarelletjes waar ik binnen een half uurtje mee klaar ben en alles daar tussenin. Portretten zijn favoriet maar bloemen, stillevens of landschapjes en urban sketching vechten allemaal om de tweede plek. Graag wil ik in mijn schilderijen een bepaalde sfeer neerzetten en iets wat in mijn hoofd zit op het doek krijgen. Ik houd van een losse toets maar merk desondanks vaak dat ik mezelf kan verliezen in details en perfectionisme. De afgelopen zes jaar ben ik enorm gegroeid in mijn werk door de wekelijkse lessen bij kunstenares Roos van der Meijden uit Pijnacker. Ik vind het super tof dat ik geïnspireerd door Pinksteren een bijdrage mag leveren aan de exposoties rondom het Feest van de Geest in Zoetermeer.
website
Ik hoorde over het thema troost. Dit is iets wat als een rode draad regelmatig door mijn schilderijen loopt.
28 jaar geleden werd ik geïnspireerd door een andere schilder, wiens expositie ik bezocht. De schilder was Otto de Bruijne. Vanaf dat moment ben ik gaan schilderen.
Mijn naam is Sabrina Groeneveld. Ik schilder met olieverf op doek en als autodidact gebruik ik een eigen ontwikkelde stijl die zich richt op een mengeling van fantasie en realiteit. Hierin spelen kleur en licht een belangrijke rol. Onderwerpen voor mijn schilderijen haal ik uit de Bijbel, mijn geloof, mijn levenservaring en de natuur. Ook schilder ik graag portretten van mens en dier.
Schilderen met olieverf is voor mij een passie die ik nog vele jaren hoop te beoefenen en waar ik mij nog verder in wil ontwikkelen.
website
Tekenen en schilderen vind ik fijn. Om iets nieuws te maken, jezelf te verrassen en de concentratie waarin dit gebeurt. Een heerlijke manier om met onrust om te gaan. Voor de Kerk teken ik in het blad Kerk in Zoetermeer onder het kopje “Getekend”.
Een paar voorbeelden:
Vanaf de middelbare school was tekenen en schilderen mijn passie. Het is altijd een manier geweest om mijn gedachten en gevoelens te uiten.
Ik heb de opleiding tot docent tekenen en handvaardigheid gevolgd aan de Nieuwe Lerarenopleiding in Delft. Daar leerde ik de basis van heel veel technieken en toepassing van uiteenlopende materialen. Van 1980 tot 2008 werkte ik als docent beeldende vakken op verschillende scholen in Rotterdam. Daarna vervulde ik andere rollen binnen de school en om bezig te blijven volgde ik enkele cursussen aan het CKC en ben ik vooral zelf aan de slag met acrylverf, inkt, pastel of een combinatie van verf en verschillende materialen.
Sinds 2011 plaats ik schilderijen en tekeningen op mijn blog (colorsofmybrush.wordpress.com).
Mijn inspiratie vind ik vaak in de natuur, in Bijbelse thema's en de cultuur van het Midden-Oosten.
Voor mij is de grootste voorbereiding op een werk vaak het denkproces. Soms kan ik maanden rondlopen met een idee, voordat ik daadwerkelijk start. Het werk groeit eerst in mijn gedachten voordat het vorm krijgt op doek of in klei. Het thema Troost is heel veelzeggend en veelomvattend. Daar een vorm aan geven is een uitdaging. Spannend dus om bezig te zijn met dit thema en te zien hoe dit gaat uitpakken….
website
Ik ben Jan de Kleyn, 82 jaar oud en ik woon in Zoetermeer.
Ik ben geboren in Nederlands-Indië en heb daar aanvankelijk in een Japans concentratiekamp geleefd. Daarna heb ik aldaar nog een verschrikkelijke oorlog meegemaakt. Van tekenen en schilderen had ik geen weet.
Op 9-jarige leeftijd (1950) kwam ik in Den Haag op de lagere school.
Tot dat moment heb ik nauwelijks onderwijs ontvangen. Tijdens de eerste tekenles aldaar bleek ik talent te hebben.
Dit tekentalent heb ik vervolgens zelf uitgebouwd met het maken van veel pentekeningen op de lagere school en op de middelbare school. Ik heb steeds zeer hoge rapportcijfers gekregen voor het vak “handtekenen”.
In 1960 volgde de keuze voor een studie passend voor de loopbaan.
Mijn ouders hadden liever niet dat ik naar de tekenacademie ging. Ik ging naar een andere academie te weten de Koninklijke Militaire Academie. Ik heb 38 jaar een zeer succesvolle loopbaan gevolgd binnen Defensie. Tijdens deze drukke loopbaan kwam er weinig van tekenen en schilderen. Toch heb ik het teken- en schilderwerk, waar mogelijk, tussendoor gedaan. Het betreft pentekeningen, coulisses, boekillustraties, cartoons, folders en portretten.
In 1998 werd ik gepensioneerd en heb ik mij onmiddellijk voor een aquarelcursus op het CKC te Zoetermeer opgegeven. Tot op heden volg ik nog steeds aquarellessen aldaar. Ik heb erg veel aquarellen gemaakt.
Ik teken en schilder graag dieren en landschappen. Soms improviseer ik met het tekenen van onbestaanbare mogelijkheden, geïnspireerd door de graficus ESCHER. Ik schilder nooit abstract. Graag schilder ik duidelijke voorwerpen in combinatie met elkaar, waarbij ik uitleg geef waarom deze beelden op deze wijze op het tekenvel zijn gecombineerd.
Het onderwerp “troost”zal mij zeker hiertoe dwingen.
Ik heb na mijn pensionering geëxposeerd in verpleeghuizen, verzorgingshuizen en in een kerk te Delft.
Ik verheug mij op de ontmoeting met andere kunstenaars.
Al jong bedacht en creëerde ik van alles of was in de buitenlucht te vinden, vooral te midden van de natuur. Vanaf de lagere school al droomde ik van een atelier met pottenbakkersschijf en allerlei handwerkterreinen erbij in. In mijn middelbare schooltijd werd nogal sterk afgeraden om een creatieve opleiding te doen, terwijl ik het hoogst scoorde voor tekenen, handvaardigheid en boomklimmen.
Veel later pas ben ik aan een opleiding tot keramist begonnen, waar ik in 2017 voor geslaagd ben. Het was een feest om de ambachtelijke opleiding te volgen en te ontdekken hoeveel het me bracht om, met het natuurlijke materiaal klei, zo veel te kunnen creëren en uitdrukken.
De natuur is mijn grootste inspiratiebron. Ik bewonder de schepping enorm, met zijn eindeloze vormen, tekeningen en kleuren. Ik probeer die schoonheid te vangen in mijn werkstukken door allerlei structuren in de klei vast te leggen, door middel van verschillende, ook zelf ontwikkelde, technieken.
Neem bijvoorbeeld de zilverberk. Die heeft al zo eindeloos veel variatie aan lijnenspel, speels krullende basten en contrastfiguren om in mijn werkstukken te verwerken. Berken zijn pioniers. Het piepkleine berkenzaadje waait ver weg van de moederboom naar een open veld, waar de berk graag en snel groeit. Zijn witte bast is daarbij een bescherming tegen de zon. Dankzij die berk kan mettertijd zich daaromheen weer een nieuw bos gaan ontwikkelen. Hoe mooi staat die karakteristieke lichte boom met zijn prachtige tekeningen en structuren, in de ruimte, tegen een strak blauwe hemel. Ik vind het een uitdaging om al die schoonheid bij elkaar vast te leggen en zo de aandacht te vestigen op de meesterlijke creaties van de Schepper.
Naast het mooie van de boom spreekt de biologische kant van groei en ontwikkeling, z’n doel en levensverhaal zeg maar, tot mijn verbeelding. Ik verwerk in mijn werkstukken graag ook een persoonlijk verhaal, een boodschap of Bijbelse inhoud over onze Heelmeester.
Willy de Koster-Meulenberg
website
Docent en illustrator.
Ik schilder, teken, geef creatieve workshops en online tekenles.
In mijn schilderijen vind je veelal een combinatie van woord en beeld. Ik hou van een niet te vangen mix tussen figuratief, kleur, diverse mediums en vage abstractie.
website
Van kleins af aan ben ik al bezig met tekenen en schilderen.
Ik bekeek iets eerst goed en tekende het daarna zo precies mogelijk na. Vooral de details waren belangrijk voor mij.
Ik tekende echt van alles!
Op mijn 14e heb ik een teken- en schildercursus gevolgd.
Ik kon meedoen met de volwassen groep. Hier heb ik heel veel technieken geleerd. Maar uiteindelijk kwam ik er wel achter dat ik vooral het gedetailleerd werken erg fijn vind.
Na mijn middelbare school ben ik naar het Grafisch Lyceum gegaan. Hier kon ik mijn hobby verder ontwikkelen. Van schilderen op doek, naar online ontwerpen. Met mijn werk als grafisch vormgever heb ik van mijn hobby mijn werk gemaakt.
Ondertussen blijf ik tekenen en schilderen. Maar ik heb ook andere manieren ontdekt waar ik mijn creativiteit in kwijt kan. Zo heb ik een tijdje sieraden gemaakt, gemozaïekt, gewerkt met klei en sinds kort met hout en leer.
website
Altijd al heb ik kleuren prachtig gevonden.
Als kind tekende ik veel. Later met een druk gezin en werk in de zorg, kwam het er niet meer van.
Op een bepaald moment kwam er ruimte om te doen wat ik altijd al wilde: beter leren tekenen met gebruik van diverse materialen.
Ik belandde op de Vrije Academie in Zoetermeer. Daar heb ik een aantal jaren lessen gevolgd bij verschillende docenten.
Gebruik van aquarelverf beviel mij het meeste.
Ik werd steeds geïnspireerd door wat ik zag in de natuur: landschappen, bloemen, dieren. Later ook de kleinkinderen.
Omdat ik al mijn hele leven lid ben van een geloofsgemeenschap inspireerde mij soms ook iets wat ik hoorde in een preek of zong in een lied tot het maken van een schilderij. En het maken van symbolische bloemschikkingen.
Ook alles wat je zoal meemaakt in een leven als het mijne, met kinderen in het buitenland, maar ook vakanties op mooie plekken, gaf inspiratie.
Ik heb gemerkt dat veel mensen mijn werk waarderen.
Daarom heb ik de stap gewaagd om deze keer mee te doen met het Feest van de Geest.
Zoetermeer, 2024
Coby de Oude-Floor
Mijn naam is Theo Poot, ik woon met mijn vrouw Klazien in Rokkeveen. Tot ons pensioen in 2019 werkten we allebei in het Zoetermeerse onderwijs. Nu genieten we samen van onze vrijheid en van onze kinderen en kleinkinderen. Tekenen was van jongsaf een liefhebberij van mij die ik in mijn werk ook op allerlei manieren heb toegepast, vaak in de vorm van karikaturen, cartoons en grappige illustraties. Al voor mijn pensioen raakte ik via Marieke van der Giessen betrokken bij Kerk in Zoetermeer als cartoonist met een eigen rubriek en als illustrator. Hierin kan ik veel van mijn creativiteit kwijt. Het heeft mij ook op het spoor gezet van digitaal illustreren met de app Procreate. Bij het verschijnen van het eerste nummer in 2017 was mijn bijdrage nog een scan van een pentekening, tegenwoordig een digitaal schilderwerkje. In 2022 mocht ik een expositie van mijn cartoons verzorgen in de Oude Kerk, ook dat was een sterke stimulans om in dit spoor verder te gaan. Hoewel ik dit jaar door allerlei omstandigheden niet in staat ben te voldoen aan de eisen van deelname aan dit Feest van de Geest, mag ik toch een bijdrage leveren aan de expositie met ouder werk voor Kerk in Zoetermeer dat goed in het thema past. Geweldig!
Al bijna 25 jaar heb ik van het machinaal quilten mijn beroep gemaakt.
Het quilten is het doorstikken van 3 lagen: een patchwork (lappendeken) met tussenvulling laag en achterkant.
Het patchwork kan abstract zijn maar ook kan het een betekenis hebben.
Naast de opdrachten die ik voor mijn werk maak, richt ik mij ook op quilts die geïnspireerd zijn door mijn geloof in Jezus.
Elk jaar maak ik wel een “christelijke”quilt.
Met plezier ben ik nu een quilt aan het maken met het thema Troost.
website
Als kind vond je me nagenoeg overal met een schrift en een set stiften om me heen. Ik tekende en schreef bladzijden vol micro-kunst. Op mijn 18e besloot ik aan de kunstacademie te studeren; in de richting grafisch en onderzoekend ontwerpen.
In de daaropvolgende 15 jaar raakte ik geleidelijk het met de hand kunst maken van vrij werk kwijt. Toen mijn opa een aantal jaar geleden overleed, vond ik bij het opruimen van zijn huis een doos met schilder- en tekenspullen. Het aquarel palet raakte een verlangen in mij, ik schilderde eerst een paar rafelige blaadjes. Daarna was er geen houden meer aan. Mijn penselen verslonden water en papier. Ik had zoveel drang om bloemen te schilderen. En telkens omlijstte de bloementuin een bijbeltekst.
In dit proces merkte ik dat schilderen iets met mijn gemoedstoestand deed. Het werken met kleuren, het kiezen van de bijbeltekst, en behoedzaam met een klein penseel de letters op het papier schilderen werkten kalmerend en contemplatief. Het was alsof de woorden gingen leven in mij. Deze bloementuinen brachten me troost, nieuw leven en energie. Ik voelde mezelf letterlijk opbloeien.
Mijn werk kenmerkt zich door kleur, uitbundigheid en losse vormen.
De bloementuinen helpen me om met de dag te leven. (... Kijk eens naar de bloemen in het gras. Kijk hoe ze groeien. Ze werken niet en weven niet. Mattheus 6:28 BB) Dat motiveert en herinnert mij telkens om mijn vertrouwen in de handen van God, onze Maker te leggen.
Meer over mijn werk en werkwijze lees je via mijn website.
website
Beppie Ruivenkamp (geboren in Den Haag) groeide op in Leidschendam, maar woont en werkt alweer jaren in Zoetermeer. Beppie komt uit een artistieke familie ze exposeert door het hele land, waardoor ze als schilderes bekend is geworden.
Beweging, kleur, muziek, gevoel: het zijn elementaire begrippen die het werk van deze schilderes kenmerken. De kleuren die ze toepast, komen op uit haar onderbewuste en blijken op hun beurt bij velen die kennismaken met haar aquarellen, gevoelens en emoties op te roepen.
Bij het schilderen van aquarellen maakt Beppie gebruik van de sluiertechniek. Ook andere, door haar zelf ontwikkelde technieken, past zij toe in haar schilderijen.
Als ik terugkijk op mijn jeugd blijkt dat ik al heel vroeg een creatieve blik had waarmee ik naar dingen keek en oplossingen bedacht voor problemen en uitdagingen die ik tegenkwam. Thuis, op school of in de samenleving was daar weinig oog voor en werd dus niet echt gestimuleerd.
Hoewel ik altijd heb willen schilderen gaf ik toch prioriteit aan andere sociale activiteiten. Zo werd ik actief met onder andere stamboomonderzoek en was ook een tijdje voorzitter van de toen pas opgerichte stichting voor Surinaamse Genealogie. De oplossing voor het ontbreken van het beeldmateriaal heeft mij ertoe gebracht de beelden die ik in mijn hoofd had van hoe het geweest moest zijn vroeger te gaan schilderen. Het schilderen bood me ook troost om de traumatische gebeurtenissen die mijn voorouders hebben ondergaan te verwerken. Zowel stamboom-onderzoek als het schilderen zijn nog steeds mijn grote passie.
Eind 2004 heb ik per toeval een korte schildercursus gevolgd; mijn dochter gaf aan dat haar schilderdocente ook les gaf aan de ouders. Vanaf dat moment was ik verkocht. Elke dag leer ik er een stukje bij. Ik zie mezelf dan ook meer als een autodidact die zich ook laat inspireren door Hollandse en Vlaamse meesters. Mijn inspiratie haal ik ook uit mensen van nu, fysiek en emotioneel zien ze er ongetwijfeld niet anders uit dan onze voorouders. Alleen de setting zal er anders uit hebben gezien. Hoewel ik niet spiritueel ben ingesteld beleef ik soms spirituele momenten tijdens het schilderijen. Met schilderen heb ik een manier gevonden om de beelden van het Suriname van vroeger, die met name tijdens het doen van stamboomonderzoek, in mij opkomen, vorm te geven. Mijn voorouders, uiteindelijk ons aller voorouders, inspireren me. Alsof ik onder hun huid kruip.
Om de verschillende technieken onder de knie te krijgen heb ik korte cursussen gevolgd. Onder andere bij het Centrum voor Kunst en Cultuur in Zoetermeer, waarbij ik me heb toegelegd op het leren schilderen met olieverf.
Ik heb gestudeerd aan de lerarenopleiding in Delft, biologie en gezondheidskunde. Naast het schilderen werk ik parttime bij de gemeente Den Haag als arbeidsdeskundige. Inmiddels exposeer ik in binnen- en buitenland. Op afspraak kunnen mijn werken bezichtigd worden in Atelier Wonny Stuger in Rokkeveen.
website
Mijn naam is Peter Stolk. In 1970 volgde ik een cursus portret- en stilleven tekenen met houtskool. Ik heb daar verder niet veel mee gedaan. Eerst in 1986 borrelde het talent weer op en volgde ik enkele maanden lessen in aquarelleren. Ik schilderde in de jaren erna zo’n honderd portretten en landschappen.
Door de drukte van ons gezin, mijn werk en activiteiten voor de kerk vond ik eerst vanaf 2017 weer gelegenheid om te schilderen. Ik had mijn werkzame leven beëindigd en stortte mij met veel plezier en inspiratie op het schilderen (voornamelijk aquarel, gouache en acryl). De afgelopen jaren heb ik enkele honderden schilderijen gemaakt, ook in opdracht, vooral portretten en impressies van de natuur om mij heen. Ik exposeer o.a. in Lunchcafé De Zoetelaar.
website
Ik maak doorgaans kleurrijke schilderingen met acrylverf. In mijn schilderijen zoek ik vaak naar de complementaire balans. Dit doe ik eigenlijk vooral op gevoel. Ik schilderde illustratieve schilderijen voor het boek: Een lam voor mij - over Pesach, en over Sjavoeot waarbij het boek nog in de steigers staat. Ik vind het nadenken en schilderen over deze feesten heel bijzonder en inspirerend om Gods plan beter te begrijpen.
Soms vind ik het leuk om natuurgetrouw te schilderen en soms geniet ik van het snelle kleurrijke fantasierijke spel.
Hoewel ik nooit zwart gebruik in mijn werk vond ik het leuk om ook eens met zwarten, witten en grijzen te spelen, zoals de doeken van de fruitplukkende meisjes tonen.
Verder heb ik me het afgelopen jaar verdiept in het gutsen en maak ik regelmatig een linosnede die ik dan weer afdruk.
website
Ik ben eraan begonnen uit frustratie ...
Ontevreden met m’n werk in de techniek, achter op ’t terrein een schrootbak vol kapot of afgedankt metaal in allerlei vormen ... Is er dan werkelijk niks leuks te doen behalve werken, omdat het nu eenmaal moet?! Het duurde even, maar gaandeweg zag ik steeds meer nieuwe mogelijkheden voor oude onderdelen en materialen! (Ik werk dus hoofdzakelijk met metaal: staal en aluminium.) Bedenken, ontwerpen, combineren en maken. Ik krijg er energie van, ik word er blij van.
Ook in het kringloopcircuit is er, als je een beetje oplet, zat materiaal beschikbaar voor iets leuks. Echt, er wordt zoveel weggegooid wat, in een totaal andere vorm, iets kan worden waar iemand blij mee kan zijn. Noem het een kunstwerkje of zelfs heel misschien Troost ...
Ik voel mij sterk verbonden met het thema Troost omdat het nauw aansluit bij mijn eigen situatie.
Troost is een diep emotioneel en persoonlijk onderwerp dat voor velen vaak verbonden is met verlies, verdriet en moeilijke tijden. Ook bij mij.
In 2016 is mijn moeder overleden en vorig jaar heb ik ook afscheid moeten nemen van mijn vader. Troost is iets wat ook ik zocht en soms nog steeds zoek, maar gelukkig ook heb gevonden.
In mijn kunstwerken staan tulpen centraal. Tulpen hebben in de loop van de geschiedenis verschillende symbolische betekenissen gekregen, waaronder liefde, hoop en kracht. Ze staan symbool voor veerkracht en opnieuw opbloeien na tegenspoed, van troost en herstel.
Ze herinneren ons aan de schoonheid van de natuur en dat hoop nog steeds aanwezig is.
Tulpen hebben een universele aantrekkingskracht en worden gewaardeerd door mensen van alle leeftijden en achtergronden. Ze kunnen daarmee dienen als een brug tussen verschillende gemeenschappen, culturen en religies.
Ik hoop met mijn werken mensen te inspireren om na te denken over veerkracht en hoop, en een gevoel van gemeenschap en verbinding te bevorderen.
website
Mijn naam is Ellen Vermeulen en ik ben in 2015 afgestudeerd aan de NAU als beeldend kunstenaar. Naast de beelden en installaties gemaakt van restmaterialen en producten die andere mensen niet meer gebruiken, laat ik me ook graag inspireren door mijn geloof. Van huis uit ben ik katholiek en praktiserend in de Nicolaasparochie. In de loop der jaren heb ik het lijdensverhaal op verschillende manieren en met verschillende technieken uitgewerkt: getekend, geschilderd en met textiel zowel abstract als beeldend. Kleur is daarbij wel een leidraad, kleur bepaald mede de vorm en de kracht van de afbeelding. De laatste twee jaar ben ik vooral bezig met textiel en wol en maak zowel wandkleden als ruimtelijk werk.
Naast mijn werk als creatief begeleider bij een dagbesteding voor mensen met dementie geef ik regelmatig creatieve workshops en geef vorm aan het beeldende gedeelte van de herdenking bij de Watertoren jaarlijks in november.
website
Mijn naam is Leonie en ik heb bijna mijn hele leven gefotografeerd. Acht jaar geleden heb ik van mijn hobby mijn werk gemaakt. Sindsdien ben ik hierdoor op vele bijzondere plekken geweest en heb ik bijzondere mensen ontmoet om te mogen fotograferen. Ik kijk in plaatjes naar de wereld om mij heen en zie veel bijzondere composities in de natuur, in de mens en in de architectuur. Ik leg hiermee de herinnering van het moment vast, omdat de tijd alles verandert.
website